evigajag.blogg.se

Om min vardag, där jag lever familjeliv med make och son, bakar, äter, tränar, shoppar och mycket annat!

Besök hos hjärtdoktorn

Publicerad 2013-12-12 08:07:00 i Allmänt, Gratis är gott, Sjukhusbesök, bäbisgrejer,

Igår var det dags för Lillfisen att besöka hjärtdoktorn i Sundsvall. Eftersom han föddes så tidigt kollades hjärtat då, och man hittades ett hål i hjärtat och såg även att det extra blodkärl som foster har i magen för att "koppla bort" lungorna inte vuxit igen som det normalt gör när barnen föda och börjar andas. Igår kunde doktorn se att blodkärlet slutit sig. Däremot kom hon inte riktigt åt att se det andra då Lillfisen började protestera högljutt. Inget hjälpte (inte ens muta med sockerdroppar), så vi fick ge upp. Vi ska tillbaka och kolla det kring 1-årsdagen istället.
 
 
 
Om någon undrade så är det tydligen på sjukhuset i Sundsvall som Mulder och Scully sitter! Eller är det kanske en filial?  :)
 
 
När vi kom tillbaka till stan lunchade vi med Sandra. Sen blev det en sväng på stan. Hämtade bland annat ut ett par gratis byxor till Lillfisen på Lindex! Jag hade fått ett presentkort på 50 kr genom wrapp, och de hade nedsatta priser så bycorna kostade precis 50! Då han har kläder som han kan ha nu tog jag en lite större storlek.
 
 
På kvällen såg vi måndagens avsnitt av Drömkåken och mysfikade lite. Jag tänkte att dekorera egna hjärtan kunde bli en kul tradition att införa (och något mer barnvänlig än pipparkakan)! I år var en provomgång och jag gjorde alla tre. Pga dopet, som tar lite tid nu, har jag för första gången på flera år köpt färdig pepparkaksdeg. Inte alls lika gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

En nybliven mamma vars vardag är full med med familjeliv, bakning, matlagning, träning, underhållning och en massa annat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela