evigajag.blogg.se

Om min vardag, där jag lever familjeliv med make och son, bakar, äter, tränar, shoppar och mycket annat!

Vaccinering

Publicerad 2013-12-18 06:25:41 i Allmänt, Dagens Outfit, Jul, Sjukhusbesök,

Igår var det dags för Lillfisen att vaccineras igen. Men innan det lyckades vi båda somna om efter att väckarklockan ringde,  så vi fick stressa iväg till BVC i en iskall bil med permafrost på framrutan. Självklart kom vi sent! Väl där vägdes han (passerat 5 ka nu - woohoo!), mättes (58 cm, storkillen!) och fick två sprutor i låren. Fy så det skär i mammahjärtat när han panikskriker efter sticken!
 
Resten av dagen ville han bli buren eller hållen, och sov massor! På kvällen fick han dessutom feber stackarn!
 
Men jag lyckades i alla fall klä den ena julgranen!
Lampan bakom ser lite ut som en sån där stor gammal hårtork hos frissan! Men den får stå kvar, för vi har inte nån annan stans att ställa den...
 
Gran nr 2 är inte helt färdig än, men den är framme i alla fall! 
 
Jag älskar förresten Lillfisens nya pyjamas!  Den är lite stor än, men det går!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

En nybliven mamma vars vardag är full med med familjeliv, bakning, matlagning, träning, underhållning och en massa annat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela