evigajag.blogg.se

Om min vardag, där jag lever familjeliv med make och son, bakar, äter, tränar, shoppar och mycket annat!

Vällagrad

Publicerad 2013-12-13 05:14:00 i Allmänt, Bättre sent än aldrig,

När vi var på visning av vårt hus, när vi köpte det och under de första månaderna älskade jag vår kyl och frys. Nya och fina med ismaskin! Sedan började jag inse hur otroligt opraktiska de är! Små och inte direkt välplanerade... Eftersom de inte är full höjd heller så finns det inte brödskåp eller når annat smart ovanpå, utan bara ett tomrum som är upplyst av spotlights. "Jättefint" tyckte vi först, "där kan man ställa nåt fint!". Problemet är bara att man ändå behöver ett utyrmme för bröd, flingor m.m, så det blir mest en upplyst förvaringshylla... Igår tog jag i alla fall på mig att rensa där. Bättre sent än aldrig!  :)
 
Platsen dit halvtomma (eller oöppnade ) glöggar vallfärdar för att spendera evigheten? Tydligen på vårt kylskåp! B.la en oöppnad alkoholfri Blossa med bäst före datum mars 2011. Jag lovar dock att det inte är fullt så länge sedan jag städade där uppe!!! Jag har bara inte kollat så noga på vad som faktiskt stått där, utan mer lyft-torkat-ställt tillbaka tidigare.  :)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-12-16 13:43:17

Känner jag igen, speciellt den där flaskan med alkoholfri glögg. Finns hos oss på hyllan i skafferiet med diverse saker som inte har någon logisk plats.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

En nybliven mamma vars vardag är full med med familjeliv, bakning, matlagning, träning, underhållning och en massa annat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela