evigajag.blogg.se

Om min vardag, där jag lever familjeliv med make och son, bakar, äter, tränar, shoppar och mycket annat!

Kunde inte hålla mig...

Publicerad 2014-02-01 10:40:01 i Allmänt, Bakat, Shoppat, Tack,

Så nu bor dom hemma hos mig! 
Det var ju kampanjpris, 300kr under ordinarie, så jag hade ju inget val! ;)Ser verkligen fram emot att få inviga dem på gymmet snart! 
 
I går kväll bakade jag lite bröd igen. Blev ett valnötsbröd, av ett recept som följde med de fina engångs-brödformarna. Mumsigt!
Nu är det ju plötsligt februari också. Under veckan som gick har jag fått lite nyheter, som jag hoppas kommer gynna mig framöver. Tyvärr kanske det innebär att jag bara får vara hemma med Lillfisen i 2 månader till... Får separationsångest bara jag tänker tanken! Så nu börjar det på nytt bli lite panik att få honom att klara sig utan amningen... Vi kör på med smakportioner av gröt 2-3 gånger per dag så han ska vänja sig vid att äta. Så får vi se hur det går!
 
Själv ska jag ha en "vit" månad i februari. För mig innebär det att jag inte ska äta något godis eller snask, inga kakor eller efterrätter och inte dricka läsk. Enda undantagen jag kommer tillåta är om vi är bortbjudna och det bjuds på efterrätt, chips eller ostbågar. Så får vi se hur jag klarar detta... Jag är ju en riktig gottegris! Allvarligt: man kan köpa min vänskap för en kaka! Så jag ser fram emot en riktigt jobbig månad!
Hela januari har jag gått till gymmet 2 ggr/vecka, och det ska jag försöka fortsätta med även framöver. Och även ta lite promenader när vädret tillåter. Så hoppas jag att allt detta kanske ger något resultat på kroppen med! Även om jag framför allt ska göra detta för att må bra, inte av kosmetiska skäl! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

En nybliven mamma vars vardag är full med med familjeliv, bakning, matlagning, träning, underhållning och en massa annat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela