evigajag.blogg.se

Om min vardag, där jag lever familjeliv med make och son, bakar, äter, tränar, shoppar och mycket annat!

Surdeg och brödinspiration

Publicerad 2014-02-15 19:00:00 i Allmänt, Böcker,

Som ni kanske märkt har jag dille på att baka nu! Då jag undviker sötsaker just nu blir det ju bröd istället! Och för att få lite mer inspiration har jag köpt en bok!
Så nu ska det bli mycket spännande och utmamande brödbak! Jag är sjukt sugen på att prova på lite surdegsbak, så jag ska försöka få fram några surdegar framöver. Har några olika recept jag ska testa, men då jag inte har några bra burkar hemma nu så har jag ännu bara kunnat börja på en.
Jag drömmer lite om att kunna söka till Hela sverige bakar. Men då jag är aldeles för oerfaren bakare än funderar jag på att ge mig en liten utmaning... Tänkte att jag varje helg skulle baka något nytt och utmanandr. Men för att jag inte ska äta ihjäl mig kanske jag måste lämpa av lite bröd, bullar, kakor och bakverk på mina jobbarkompisar framöver... Hoppas dom inte tycker jag är jobbig då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

En nybliven mamma vars vardag är full med med familjeliv, bakning, matlagning, träning, underhållning och en massa annat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela