evigajag.blogg.se

Om min vardag, där jag lever familjeliv med make och son, bakar, äter, tränar, shoppar och mycket annat!

2 dagar klara, resten av livet kvar...

Publicerad 2014-03-11 16:57:00 i #NåtBraVarDag, Allmänt, Mammatankar,

Eftersom jag ska börja jobba snart ligger Lillfisen i motsträvig hårdträning för att klara sig utan amning på dagarna. Från och med igår får han därför bara amma en gång per dag mellan att vi kliver upp till ungefär den dig jag skulle komma hem från jobbet. Det har gått ok, men han har INTE varit glad! Och jag blir lite orolig över att han kommer gå ner i vikt för han vill inte gärna äta annat istället. Och han vill inte sova då han inte får amma... Men vi måste nog bara komma in i någon fungerande rutin, så kommer det gå bra! Tanken är att jag  ska amma kvällar och nätter, och om det behövs kan jag åka hem på lunchen för att amma. Och sedan hoppas jag ju att han dakta men säkert ska sluta amma. Även om jag kommer sakna det när det är över! Men i alla fall kring att han är kring ett år ska han väl sluta amma! Och om inte det går får vi väl korrigera och säga kring ett år från att han skulle ha fötts! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

En nybliven mamma vars vardag är full med med familjeliv, bakning, matlagning, träning, underhållning och en massa annat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela