evigajag.blogg.se

Om min vardag, där jag lever familjeliv med make och son, bakar, äter, tränar, shoppar och mycket annat!

Viktkampen

Publicerad 2014-05-15 21:52:11 i Mammatankar,

Just nu är det för en gångs skull inte min vikt som jag oroar mig över, utan Lillfisens... Han har inte gått upp som han ska. Idag var det invägning och mätning på BVC, och vi fick lite skäll för att vi inte ger honom tillräckligt mycket mat. Det är ju bara så svårt när han kräks och grinar så fort man ger honom annat än gröt att äta! Känns ju inte heller kul att då försöka tvinga i honom annat när man i alla fall vet att han äter och är glad om han får gröten... Men nu får vi helt enkelt skärpa oss och sätta igång på riktigt med maten!

Så vi gjorde ett ärligt försök idag till middagen! Barnmorskan sa att Lillfisen ska äta samma mat som oss (fast puréad förstås). Idag åt vi något så exotiskt som korv och makaroner (och ja, vi har koll på salthalten). Gjorde i ordning en liten portion till Lillfisen och mixade så gott det gick. Kunde bara konstatera att det fasen inte går att göra puré av korv och makaroner!!! Inte ens med hjälp av olja, grädde och mjölk! Men jag gjorde så gott jag kunde! Och Lillfisen gjorde så gott han kunde för att slippa äta det! Lika fort som jag fick in det i hans mun åkte det ut på kläderna, stolen och golvet! I slutändan lyckades jag nog få i honom ca 1,5 makaroner (varav 1 som han åt hel på sidan om)... Så till slut gav vi upp och han fick lite (köpt) sötpotatis- och majspuré... Nya tag i morgon!

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2014-05-15 22:45:18

Äter han burkmat? Ge han det istället för att truga i er mat....Saga var likadan ett tag. Kram /Erika

Svar: Han äter bara sötpotatis- och majs-puré på burk. Inget annat verkar funka, varken burk eller hemlagat!
Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

En nybliven mamma vars vardag är full med med familjeliv, bakning, matlagning, träning, underhållning och en massa annat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela